עשו ואל תעשו בהליך גירושין
top of page
  • תמונת הסופר/תעו"ד אורית יצחקי 

עשו ואל תעשו בהליך גירושין

עודכן: 8 באפר׳ 2019

לכו לעורך דין משפחה, אל תסמכו על ד"ר גוגל –

אם החלטתם להתגרש, פנו לעורך דין משפחה לקבלת ייעוץ משפטי. עורך דין משפחה יידע למפות לכם את המצב המשפטי שלכם, ולתת לכם המלצות משפטיות קונקרטיות לסיטואציה שבה אתם נמצאים. המידע שיש בגוגל לא תמיד מדויק, ולא תמיד משקף את המצב המשפטי הנכון בו אתם נמצאים.

היזהרו גם מעצות של חברים שלכם שעברו הליך גירושין. סיפור הגירושין שלהם – הוא שלהם. יש כל כך הרבה פרטים שעושים את ההבדל בין הגירושין שלכם לשלהם.   


בחרו לסיים את חיי הנישואים בשלום, עזבו את דרך המלחמה

לבחור בדרך השלום אין משמעה לוותר על הזכויות שלך. המשמעות שלה היא האפשרות להיות במצב שאת ואתה יכולים להמשיך לדבר, להידבר, ולהיות הורים טובים יותר לילדים שלכם. החוכמה היא להמשיך להיות בקשר איכותי גם אחרי הפרידה על מנת שניהול החיים ביום שאחרי יהיה סביר ונוח לתפעול. אתם לא חייבים להיות החברים הכי טובים, אבל אתם בהחלט צריכים להיות הורים שמסוגלים לתקשר ולפעול לטובת ורווחת הילדים שלכם.

לכן – בחרו לכם עו"ד משפחה עם אג'נדה גישורית או בחרו ביחד מגשר שיתאים לכם. כדאי שתהיה לכם "כימיה" עם המגשר, כדי שתוכלו לעשות את כל הדרך להסכמות וחתימה על הסכם גירושין.

ככל שתרצו לעשות תהליך גישורי שנותן גם מענה רגשי-נפשי תוכלו לפנות להליך גישור הוליסטי. לקריאה על גישור הוליסטי תהליכי ניתן לקרוא כאן.  


ספרו לילדים על הפרידה, אבל אל תערבו את הילדים בהליך הגירושין

ספרו לילדים על הפרידה שעומדת על הפרק. עשו זאת בליווי של איש מקצוע כמו פסיכולוג ילדים, עו"ס או דמות טיפולית אחרת. אל תשאירו את הילדים תלויים באוויר, הם מבינים שדברים מתרחשים. הם רואים הכל. אם לא תספרו - הם יצברו כעסים, פחדים וחששות. הצורך לטפל מאוחר יותר בפחדים, כעסים והחששות האלה יהיו יקרים יותר – גם נפשית וגם כספית.

הבחינו בין לספר לילדים על אירוע הפרידה עצמו שהוא דבר נדרש כדי לייצר להם וודאות, לבין לערב אותם בהליך הגירושין עצמו שהוא עלול להיות הרה-אסון עבורם.

השאירו את הילדים מחוץ לתחום הליכי הגירושין. אל תספרי להם מה אבא אמר, ואל תספר להם מה אמא אמרה. זה לגמרי לא עניינם. גם כך קשה להם. יש ילדים שטועים לחשוב שאמא ואבא מתגרשים בגללם – עד כדי כך! אז באמת שאין צורך להכביד עליהם. את המחלוקות שלכם – תשאירו אצלכם ודאגו לפתור אותן בצורה מיטבית - ואתם תמשיכו להיות אבא ואמא טובים עבורם.


פעלו בשיקול דעת, אל תיגררו אחרי הנקמה

אגו ונקמה לוקחים את האדם למקומות לא טובים. אנשים נורמטיביים מוצאים את עצמם מבצעים עבירות פליליות שלא במתכוון - הכל מתוך הרצון לנקום. הנקמה לא לוקחת לשום מקום טוב!

פעלו בשיקול דעת! היו זהירים ופעלו בצורה חוקית.

אל תפעלו באלימות! אל תפגעו בפרטיות של הצד השני! אל תיגררו להכפשות ברשתות חברתיות, אל תגררו להכפשות גם בכתבי תביעה או הגנה. התנהלות כזו מעבר לכך שלא תאפשר פתח להידברות, ותחמיר את ההתנהלות שלך כלפי הצד השני – עלולה להאריך את ההליך המשפטי ולהגדיל את ההוצאות הכספיות הכרוכות בניהולו.

בסופו של דבר –המטרה אינה לנהל הליכים בבית משפט ולהנציח את הסכסוך! המטרה היא לסיים את חיי הנישואין בצורה מיטבית, ולהמשיך הלאה בחיים. 


bottom of page