תיאום הורי - מהו ומה מטרתו?
top of page
  • תמונת הסופר/תעו"ד אורית יצחקי

תיאום הורי - מהו ומה מטרתו?

עודכן: 19 בינו׳ 2020

מהו תיאום הורי?

תיאום הורי הוא הליך שנועד להורים שהתגרשו או המצויים בהליך גירושין בעצימות גבוהה והמאפשר לסייע להם לפתור את סוגיות חיי היומיום תוך הפחתת רמת הקונפליקט בו הם מצויים, כאשר המטרה היא להוציא את הילדים מהקונפליקט ההורי שבו הם לכודים, ולמקד את הורים בילדים וליצור פתרונות נכונים עבורם.


מה מטרתו של הליך תיאום הורי?  

מטרת התיאום ההורי היא להפחית את רמת הקונפליקט בין ההורים ולהבנות שפה הורית משותפת על מנת לאפשר להורים לנהל שיח סביב צורכי הילדים, למזער את הנזקים הרגשיים שחווים הילדים בעקבות הסכסוך המתמשך בין ההורים, ליישם את ההסכם עליו חתמו או את החלטות בית המשפט, ובעצם - לשים את הילדים במרכז, לדאוג לצורכי הילדים.


מה תפקידו של המתאם ההורי?

המתאם ההורי למעשה מסייע להורים להגיע להחלטות בעניינים הקשורים לילדים, מסייע להם לבנות שפה הורית משותפת כשהמטרה היא להפחית את הסיכון לנזקים שיגרמו לילדים המשותפים הן בטווח הארוך והן בטווח הקצר.


מהם היתרונות של התיאום ההורי?

כאמור, הליך התיאום ההורי מסייע להורים ליישם את ההסכם או החלטות בית המשפט, מספק פתרון מהיר יחסית לבעיות המתעוררות בין הצדדים והקשורות לילדים, משפר את שיתוף הפעולה בין ההורים, מוריד את רמת הלחץ והחרדה של הילדים.


מי ממנה את המתאם ההורי?

המתאם ההורי מתחיל לפעול כאשר ההורים מחליטים לפנות באופן עצמאי להליך תיאום הורי או כאשר יש החלטה של בית המשפט.


כיצד מתבצע התיאום ההורי?

הליך תיאום הורי מתבצע על ידי מתאם הורי, אשר מנהל את הליך התיאום ההורי. 

לקריאה נוספת על תיאום הורי כאן


עו"ד אורית יצחקי היא מתאמת הורית ומגשרת משפחה. לעו"ד יצחקי ניסיון בהבאת הורים ובני זוג ליצירת הסכמות והבנות, כדי שלילדים תהיה ילדות. ניתן ליצור קשר עם עו"ד אורית יצחקי כאן.





bottom of page