הורים, יש לכם דירה בבעלותכם ולא ערכתם צוואה? המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם
top of page
  • תמונת הסופר/תעו"ד אורית יצחקי

הורים, יש לכם דירה בבעלותכם ולא ערכתם צוואה? המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם

עודכן: 25 במרץ

יש לכם דירה בבעלותכם ולא ערכתם צוואה? עשו עכשיו. אחרת, ביום מן הימים, אתם תגלו שיש לכם שותפים שיכולים להוציא אתכם מהדירה שקניתם בכספיכם שלכם! הגנו על עצמכם עוד היום, וערכו צוואה.



כשבני זוג הם בעלי דירה במשותף, בד"כ הדירה רשומה על שם שניהם באופן שלכל אחד מהם יש 50% בזכויות. יש מקרים, שהדירה לא נרשמת באופן שווה, ואי עריכת צוואה יכולה להיות משמעותית לא פחות על היורשים.


במקרה שבו אחד מההורים הולך לעולמו והוא לא ערך צוואה – יורשיו ע"פ חוק הירושה יהיו בן הזוג שנותר בחיים והילדים המשותפים.  

במצב הזה בן הזוג שנותר בחיים והילדים יירשמו כבעלים בדירה מכוח צו ירושה שהוצא לאחר בן הזוג שנפטר.


למעשה, ההורה שנשאר בחיים מקבל שותפים חדשים בדירה – הילדים שלו! כן, הדירה שאותה רכש בעמל רב עם בן זוגו שהלך לעולמו והיה שותפו, שעמו שילם משכנתא שנים רבות – כבר לא שלו באופן בלעדי, עכשיו הוא חולק את הבעלות עליה עם הילדים. 


העובדה שילדים הופכים להיות שותפים של ההורים בדירה, יכולה להיות השפעה מרחיקת לכת, ואף קשה מאוד על ההורה שנשאר בחיים עד כדי הוצאתו מהדירה.


במקרה שהילדים קטינים – וההורה שנותר בחיים ירצה למכור את הדירה, הוא יצטרך את אישור בית המשפט לפעולות שלו. בית המשפט הוא שיחליט אם ההורה יוכל למכור את הדירה או לא.


במקרה שהילדים כבר בגירים – והם רשומים כבעלים של הדירה (ולא משנה מה חלקם בדירה), הם יוכלו בכל רגע נתון לבקש להוציא את הדירה למכירה. במצב זה, להורה שנותר בחיים לא תהיה אפשרות חוקית למנוע את מכירת הדירה, ולבית המשפט לא יהיה איך להושיע את ההורה שנותר בחיים.  


לפעמים, זה קורה במצב עוד יותר קריטי: במקרה בו אחד הילדים שרשום כבעלים במשותף עם ההורה בדירה נכנס להליכי פשיטת רגל.


מה קורה כשדווקא הנכדים נכנסים לתמונה?

מתי זה יכול לקרות?


כאשר סבא וסבתא לא ערכו צוואה, ואחד מהם נפטר.

כאמור, במצב שאין צוואה, היורשים הם הילדים ובן הזוג שנותר בחיים.


אז מה קורה כשאחד הילדים (של סבא וסבתא) נפטר ונכנסים היורשים שלו – הילדים (הנכדים)? הסיכון כבר גדול יותר – יש את הילדים ויש גורם נוסף – הנכדים. כל אחד מאלה יכולים לבקש לממש את הדירה כדי לקבל את חלקם בכספים של מכירת הדירה, ולדרוש הוצאת הדירה למכירה.


במצב הזה, סבא או סבתא שנותרו בחיים יכולים למצוא את עצמם בגיל מבוגר מאוד נאלצים למכור את הדירה שרכשו בכספם שלהם (ועוד לפני שהגיעו הנכדים לעולם בכלל).


מקרים כאלה אפשר למנוע, ואף חובה למנוע.

רוצים שקט נפשי ולהבטיח את קורת הגג שלכם עד יומכם האחרון? פשוט ערכו צוואה ותמנעו מעצמכם עוגמת נפש אדירה.


זה בידכם.


אז – יש לכם דירה בבעלותכם ולא ערכתם צוואה? עשו עכשיו. אחרת, ביום מן הימים, אתם תגלו שיש לכם שותפים שיכולים להוציא אתכם מהדירה שקניתם בכספיכם שלכם!


הגנו על עצמכם עוד היום, וערכו צוואה.


לעריכת צוואה, צוואות הדדיות, צוואות פרימיום, צרו קשר עמי באמצעות הנייד: 0548083174.

 




bottom of page